2020.03.10
# Study Group Questions
1. Which types of bread do you like? How do you like to eat it?
2. Do you prefer large-scale chain stores, or local shops? Explain your preference.
3. Could you have bread for a meal? Why or why not?
# SPEECH PRACTICE
Talk about the bakeries you often go to.
There are a few bakeries not far from where I live.
Two are branch locations of nation-wide chains.
One of them sells a huge of variety of different baked goods.
The bread tastes good and is priced reasonably, so I go there sometimes.
The other place is a bit more high-end.
The prices are a little expensive, but the cakes are to die for, so I sometimes go.
You can get membership points at both bakeries to receive discounts, so it pays to go often.
Another bakery isn't part of a chain.
It's a local store that has been in our neighborhood for a long time.
The bread is good, so it gets good word of mouth.
It's so popular, sometimes people have to wait in line.
There are times when the product I want is sold out.
If you vist just before they close up shop, they sell bundels of leftover bread at a discount.
[해석]
우리 집 근처에 제과점이 몇 군데 있다. 전국에 있는 프랜차이즈 제과점이 두 곳 있다. 한 곳은 정말 다양한 종류의 빵을 판다. 빵이 맛있고 가격대도 적당해서 종종 이용하는 편이다.다른 한 곳은 좀 더 고급스러운 곳이다. 가격이 조금 비싸기는 하지만, 케이크가 정말 맛있어서 종종 가게 된다. 두 제과점 모두 적립된 포인트로 할인을 받을 수 있어서 자주 가면 혜택을 본다.
다른 빵집 하나는 체인점은 아니다. 우리 동네에 오래전부터 있던 동네 빵집이다. 빵이 맛있기로 제법 입소문이 난 곳이다. 가끔 가면 손님들이 줄을 서서 기다릴 만큼 인기가 좋다. 사고 싶은 빵이 다 팔려서 못 사는 경우도 있다. 문을 닫기 직전에 가면, 남은 빵을 묶음으로 싸게 팔기도 한다.
# Key Expressions
not far from 가까운 곳에
branch location 체인 지점
nation-wide chain 전국 체인점
a huge variety of 매우 다양한
baked goods 제과류
be priced reasonably 가격이 적절하다
high-end 고급의
to die for 매우 훌륭한, 꼭 갖고 싶은
get membership points 멤버십 포인트를 적립하다
receive a discount 할인을 받다
it pays to ~할 가치가 있다. ~하는 것은 도움이 된다
local store 동네 가게
get good word of mouth 입소문이 좋게 나다
wait in line 줄을 서서 기다리다
sold out 품절된, 매진된
close up shop 영업을 종료하다
# Pattern Practice
1. branch location 체인 지점
Two are branch locations of nation-wide chains.
There are branch locations of that coffee chain everywhere.
The food is the same at every branch location.
2. to die for 매우 훌륭한, 꼭 갖고 싶은
The prices are a little expensive, but the cakes are to die for.
The noodles at this restaurant are to die for.
I saw a jacket at the department store that was to die for.
3. get good word of mouth 입소문이 좋게 나다
The bread is good, so it gets good word of mouth.
The movie eventually got good word of mouth.
The song became popular when it got good word of mouth.
# Dialogue Practice
A: Do you like bread?
B: I'm crazy about it. I eat it all the time.
A: What types of bread do you like?
B: I am not that particular, but I especially like Castella and cakes.
A: I see. Where do you usually shop for bread?
B: Mostly, I go to our neighborhood bakery. There's a gem of a place.
A: That's lucky. Is it a bakery chain?
B: Yeah. My friends sometimes send me mobile gift vouchers, and I spend them there.
A: 빵을 좋아하니?
B: 엄청 좋아하지. 자주 먹는 편이야.
A: 무슨 빵을 좋아하는데?
B: 가리는 건 없는데, 카스텔라와 케이크를 특히 좋아해.
A: 그렇구나. 빵은 보통 어디서 사니?
B: 주로 동네 빵집으로 가. 맛있는 집이 하나 있어.
A: 좋겠네. 체인 제과점이야?
B: 응. 가끔 내 친구들이 모바일 기프티콘을 보내 주면 거기서 쓰기도 해.
# Key Expressions
crazy about something ~을 매우 좋아하다
not that particular 그리 까다롭지 않은
shop for ~을 사러 가다, 다니다
a gem of a place 주옥 같은 곳
mobile gift voucher 모바일 기프티콘
# Composition Practice
1. 우리 동네에 있는 체인 지점은 지난달에 문을 닫았어. (branch location)
2. 이 음식점은 후식이 정말 맛있어. (to die for)
3. 그 식당은 이내 입소문이 퍼졌다. (get good word of mouth)
4. 나는 아이스크림이라면 사족을 못 써. (crazy about something)
5. 남편은 편식을 하지만, 난 그리 까다롭지 않아. (not that particular)
1. The branch location in our neighborhood was closed last month.
2. The dessert in this restaurant is to die for.
3. That restaurant shortly got good word of mouth.
4. I'm crazy about iceream.
5. My husband eats what he wants, but I'm not that particular.
'ENGLISH > OPIC' 카테고리의 다른 글
[입이트이는영어] Korean Movies / 한국영화 (0) | 2020.03.12 |
---|---|
[입이트이는영어] Online Grocery Shopping / 온라인으로 장보기 (0) | 2020.03.12 |
[입이트이는영어] Plastic Waste/플라스틱 쓰레기 (0) | 2020.03.12 |
[입이트이는영어] The role of News Media / 언론사의 역할 (0) | 2020.03.07 |
[입이트이는영어] School Teachers / 학교 교사 (0) | 2020.03.07 |